Persoane interesate

marți, 26 iulie 2022

Cele trei adevăruri ale celor 3 laturi ale triunghiului - Partea Intâi

 Încă de la început vreau să subliniez că acest articol nu va condamna, nu va judeca, nu va pune la perete, nu va căuta vinovați, nu va justifica și nu va încerca să creeze nicio prăpastie între cei ce sunt fideli și cei ce nu sunt, între cei ce au fost înșelați sau dimpotrivă au înșelat, sau între cei ce se autoproclamă "uși de biserică" (dar uită că multă lume le "deschide") și cei mai libertini.

În mod obiectiv, atât cât voi putea, am să incerc să înțeleg cum funcționează (dacă funcționează) acest gen de relație.

Cu toți putem găsi exemple în jurul nostru, în familie, între prieteni, ori poate, la un moment dat în viața noastră am fost una (oricare ar fi ea) dintre laturile triunghiului.

Nu este un secret pentru cei ce mă cunosc și mă citesc - poate de aici și interesul meu pentru psihologia și sexualitatea cuplului -  că intr-o anumită etapă din viața mea (eu îi spun viața anterioară 😄😉) am fost B. Latura B.

Și am să explic aici cum văd eu acest triunghi.

Avem A, B, C. 

Vom considera A-ul acea persoană care se află în poziția de vârf, având la bază B și C. Adica A este cel ce înșeală.

B-ul în acest caz, ca și poziție imediat următoare este partenerul oficial, adică persoana înșelată.

Iar C-ul este evident a treia persoană din triunghi, cea cu care se înșeală.

Mărturisesc că nu e ușor să fii B, și multă vreme am considerat A-ul ca unic vinovat. Pe C, în povestea mea, am cunoscut-o pe social-media, iar tentația de a o face și pe ea vinovată a fost foaaaarte mare.

Pe măsură ce au trecut anii, iar rănile s-au vindecat, pe măsură ce am învățat din nou să iubesc și am acumulat o cantitate imensă de informații despre cuplu & relații & sexualitate, am realizat, in mod surprinzător că nu există vinovați. 

In dragoste și război totul e permis, spunea romancierul Francis Edward Smedley, iar încercarea de a găsi țapul ispășitor nu-și are rostul.

Asta pentru că suntem diferiți, din punct de vedere psiho-moral, fizic, al sexualității, al libido-ului, al fanteziilor și pulsiunilor sexuale, al astrologiei, you name it.

Conform profesorului și doctorului în psihologie și medicină, Constantin Enăchescu, fie că vorbim despre tipologia sexuală de natură erotică, pasională, agresivă, romantică, analiza tuturor acestor tipuri sexuale, pune în evidență faptul că există această varietate de nuanțe, trăsături și particularități (C.Enăchescu - Tratat de Psihosexologie) pe care este de dorit să o acceptăm.

Sigur că în urma experienței mele de a fi B, mi-a fost cumva nenatural să înțeleg ce simte și ce vrea A. 

A-ul ajunge să fie A, de multe ori fără a-și propune din start acest lucru. 

Evident că  unii pur și simplu asta caută, la fel de evident este faptul că unii sunt făcuți pentru asta, iar alții refuză să "calce strâmb" doar datorită principiilor, moralei, credinței că vor fi pedepsiți de Divinitate, nu pentru că nu și-ar dori să vadă cum e și iarba din curtea vecină.

Aici poate că ar trebui să deschid o paranteză și să clarific diferența intre adulter și infidelitate. 

Nu, nu este același lucru.

Adulterul este atunci când are loc un act sexual cu alt partener decât cel oficial, in afara căsătoriei, pe când infidelitatea are mai multe fațete, nu presupune obligatoriu sex. Iar infidelitatea emoțională, cu sentimente profunde investite in altă persoană decât cea cu care formezi un cuplu, este cea mai tricky.

A-ul poate să aleagă schimbarea, A-ul poate să fie cel care pune stop jocului, sau dimpotrivă  să manevreze așa finuț jocul, încât să trăiască două povești separate, care numai împreună să il împlinească. Sau poate fi atât de lipsit de empatie, încât să elimine B-ul din ecuație și să aleagă C-ul...sau D-ul, sau E-ul etc.

A-ul nu a greșit când a ales un C, pentru că da, A-ul alege, nu este el ales. A-ul a avut nevoi și dorințe nesatisfăcute sau parțial satisfăcute de B, și de aici până la C...este doar un pas.

Dacă ești sau ai fost A, nu ai greșit cu nimic, toți suntem în câutarea fericirii. Sper că ai găsit-o.

B-ul nu a greșit cu nimic, în mod conștient, nu a făcut nimic greșit să il determine pe A să caute. B-ul poate că s-a complăcut, poate că nu a vrut să vadă realitatea, ori poate că se simtea prea confortabil.

Dacă ești sau ai fost B, nu te invinovăți, nu te condamna că nu ai făcut totul perfect. Nu ai greșit nici tu, nu trebuie să te transformi în A, sau în C, deși ai fi tentat să o faci.

C-ul pare a fi cea mai liniștită poziție, el este pionul care se poate transforma in condiții bine stabilite în regină. C-ul nu a greșit cu nimic, nu e vinovat că a închis triunghiul, de multe ori nici nu știe de existența lui B.

Dacă ești sau ai fost C, nu te învinovăți că ai intrat pe teritoriul altuia, dacă terenul ar fi fost bine împrejmuit, tu nu aveai acces...

________________

Dar...

Ce nevoi putem avea să devenim A? Ce dorințe și fantezii nu ni le putem îndeplini în relația cu B? Ce oferă C-ul?

Ce nevoi are B-ul pe care A-ul nu le-a văzut? Ce își dorește B, de nu poate să fie pe aceeași lungime de undă cu A?

Ce nevoi are C? Cât de mult îl poate satisface un A, ca să il poată determina să accepte să inchidă triunghiul?

B și C știu unul de celălalt? Ce relații pot avea?

Despre toate acestea, în următorul articol.

Și nu uitați, până data viitoare iubiți-vă mult, mult!

®️Alina Roman. Nedefinit

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu